Artykuł sponsorowany
Czystość w zakładzie pracy ma ogromne znaczenie dla higieny i bezpieczeństwa pracowników. Wiele infekcji wynika z braku czystości rąk i rozprzestrzenia się przez kontakt, np. poprzez uścisk dłoni. Dowiedz się, jak zwiększyć czystość i ergonomię pracy w biurze.
Higiena pracy obejmuje działania, których celem jest ochrona zdrowia pracowników i zapobieganie występowaniu chorób zawodowych. Według przepisów pracodawca zobowiązany jest zorganizować pracę w sposób, który zapewni zatrudnionym komfortowe i higieniczne warunki, a także reagować na powstające potrzeby z zakresu bezpieczeństwa pracy. Może się wydawać, że praca biurowa nie wiąże się z negatywnymi czynnikami, które mogłyby zagrażać zdrowiu lub obniżać higienę, ale może się tak zdarzyć, jeśli pracodawca nie przestrzega zasad bhp i nie zapewnia pracownikom odpowiednich warunków pracy. Profesjonalne środki czyszczące do różnego typu zadań znajdziesz pod adresem: https://www.higiena.net.pl/.
Pracownik biurowy powinien mieć zagwarantowane odpowiednie miejsce do wykonywania obowiązków służbowych. Według przepisów biuro powinno być ulokowane powyżej poziomu gruntu i zapewniać dostęp do naturalnego światła. Duże znaczenie ma nie tylko oświetlenie miejsca pracy, ale również odpowiednia ergonomia, która w dłuższej perspektywie przekłada się na większą wydajność i lepsze samopoczucie osób zatrudnionych w firmie. Większość pracowników narzeka na bóle kręgosłupa, dlatego warto zadbać o to, aby krzesła biurowe miały regulowaną wysokość siedzenia i oparcia, a nogi biurek były stabilne. Wiele nowoczesnych firm wybiera biurka do pracy siedząco-stojącej, dzięki której jest możliwa regulacja wysokości blatu i częste zmiany postawy.
Szczególnie ważne w miejscach publicznych, takich jak biuro, jest dbanie o higienę rąk. Należy pamiętać o tym, że ręce stanowią główną drogę przenoszenia chorób zakaźnych, dlatego tak istotne jest ich systematyczne mycie oraz dezynfekowanie. Na stronie: https://www.higiena.net.pl/reczniki-papierowe-w-roli,2,13832 dostępny jest szeroki wybór ręczników papierowych w rolce, które stanowią alternatywę dla dmuchaw przeznaczonych do osuszania mokrych dłoni po umyciu, a także środki do dezynfekcji dłoni, pozwalające zwiększyć sterylność w miejscu pracy.
Warto wprowadzić procedury regularnego sprzątania i dezynfekcji wspólnie użytkowanych przestrzeni, takich jak toalety czy aneks kuchenny. Utrzymanie higieny w biurach obejmuje także częste czyszczenie i dezynfekowanie wszystkich systemów wentylacyjnych, dzięki czemu zapobiega się gromadzeniu w nich kurzu i pleśni. Dla lepszej cyrkulacji powietrza należy też regularnie wietrzyć wszystkie pomieszczenia. Warto wyposażyć wspólnie użytkowane pomieszczenia w odświeżacz powietrza, taki jak te dostępne na stronie: https://www.higiena.net.pl/odswiezacze-powietrza,2,13846, aby zwiększyć komfort w przestrzeniach wspólnych typu open space.
Zdjęcie główne: pexels.com/Pixabay