Jeśli chcesz wiedzieć jak pozycjonować strony, koniecznie zapoznaj się także z kwestią dostosowania jej wyglądu do wymagań konkretnej grupy użytkowników. Na działania SEO składa się przeprowadzenie szeregu różnych skomplikowanych i wymagających działań, wśród których należy wymienić wizualny aspekt każdej witryny. Większość pozycjonerów traktuje ten etap jako jeden z najważniejszych i mających największy wpływ na efektywność dalszych działań, dlatego wielu z nich traktuje go priorytetowo przy każdej współpracy. 

Zadbaj o komfortowy interfejs użytkownika

Nie bez powodu interfejs użytkownika znajduje się w górnej części naszego artykułu, otóż parametr ten ma bezpośredni wpływ na sposób poruszania się po witrynie przez potencjalnego klienta. Z reguły większość witryn bez odpowiedniego zespołu programistów wykorzystuje standardowe tematy, które mimo ładnego wyglądu, nie dają pozytywnych odczuć z interakcji. Szczególnie notoryczne są nieintuicyjne przyciski, grafiki bez detali, a także zbyt duża liczba przeklików wymaganych do dostania się na kolejną podstronę. Efekt zastosowania tego typu działań jest zazwyczaj taki sam w obrębie każdej witryny – szybkie jej opuszczenie przez internautę.

Musisz pamiętać o parametrach dotyczących tekstu

Każda agencja SEO powinna zadbać także o dostosowanie czcionek oraz ich typu i ewentualnej kolorystyki do wymagań konkretnej grupy odbiorców, patrząc jednak także na użyteczność. Wielu przedsiębiorców i początkujących programistów, podobnie jak w przypadku interfejsu, ocenia fonty pod kątem ich aspektu wizualnego, podczas gdy najbardziej liczy się przyjemność czytania tekstu oraz łatwość przyswajania wiedzy. Warto zastosować standardowe czcionki o znanej historii, które mogą przeczytać także osoby z problemami narządu wzroku lub starsze grupy klientów.

Duża liczba zbędnych rozpraszaczy

W pozycjonowaniu SEO liczy się dostosowanie strony do wymagań odbiorcy, nie zaś spełnienie oczekiwań samego przedsiębiorcy. Co to oznacza? Że to internauta powinien zajmować pierwsze miejsce w przypadku projektowania strony i to jego odczucia powinny być dla nas, jako dla przedsiębiorców lub pozycjonerów, zdecydowanie najważniejsze. Szczególnie uciążliwe jest automatyczne uruchamianie się muzyki w tle bądź uruchamianie filmów, zbyt duża liczba wyskakujących okienek informujących o newsletterze lub zbyt wiele reklam, które nie świadczą zbyt dobrze o profesjonalizmie wybranej witryny.  

Skróć czas ładowania się witryny

Internauci chcą otrzymać odpowiedź na swoje pytanie wpisywane w belkę wyszukiwarki  tak szybko jak to możliwe i z tego powodu wielu z nich opuszcza wybraną witrynę nim ta zdąży się do końca załadować. Warto tym samym zadbać o zmniejszenie zdjęć i dostosowanie ich rozdzielczości do ekranu potencjalnego klienta, odinstalowanie zbędnych pluginów i zmianę hostingu, jeśli taka będzie niezbędna.

Zdjęcie autorstwa fauxels z Pexels

Avatar

1 komentarz

Avatar
Adam 12 stycznia 2022 o 13:10

Warto skupić się również na słowach kluczowych, które są elementem audytu SEO i wielu ludziom się z nimi kojarzy. Podczas audytu SEO można również wnieść zmiany dotyczące czasu ładowania się witryny, co można z tym zrobić? Zadbać między innymi o szybki hosting, takie działania z pewnością przyśpieszą ładowania się stron.

Napisz komentarz