Jak kampanie Programmatic pomagają w marketingu internetowym?

Jak kampanie Programmatic pomagają w marketingu internetowym?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Kampanie Programmatic są coraz częściej wybieranym rozwiązaniem przez reklamodawców. Sprawdź, czym wyróżnia się ten system i przekonaj się, jakie ma zalety.

Marketing należy do dziedzin, które muszą stale się rozwijać, aby nadążać za rozwojem technologii i spełniać potrzeby oraz oczekiwania społeczeństwa. Obecne działania marketingowe są prowadzone przede wszystkim w internecie, bowiem to w tej przestrzeni toczy się lwia część naszego życia. W ostatnich latach szczególnie rozwinął się marketing internetowy, dzięki czemu kampanie realizowane w sieci mogły wejść na całkowicie nowy poziom. Reklamy jeszcze nigdy nie były tak skuteczne.

Znaczenie marketingu internetowego

Zacznijmy od tego, czym jest marketing internetowy. To wszelkie działania promocyjne opracowywane z myślą o środowisku internetowym i w nim realizowane. Internetowy marketing wyróżnia się przede wszystkim globalnym zasięgiem. Obecnie z sieci korzysta już nawet 5 mld użytkowników, którzy mogą nawiązywać ze sobą natychmiastowy kontakt z każdego miejsca na świecie, wykorzystując tylko wybrane kanały komunikacyjne, nie tylko klasyczną już pocztę e-mail, lecz także media społecznościowe i popularne komunikatory.

Istotne w marketingu internetowym jest również to, że wykorzystuje on automatyczne algorytmy, które ułatwiają zarządzanie reklamami. Wszelkie przekazy marketingowe, które wypuścimy, możemy analizować, kontrolować i modyfikować. Analizy pokazują nam, jakich odbiorców interesują nasze produkty bądź usługi, co pomaga w tworzeniu dopasowanych reklam i kierowaniu ich tam, gdzie faktycznie mogą spotkać się z chęcią zakupu.

Kampanie Programmatic – przepis na dopasowaną reklamę

Skutecznym narzędziem, które ułatwia dopasowywanie komunikatów marketingowych, jest właśnie Programmatic. To w pełni zautomatyzowany system wykorzystujący technologię targetowania reklam. Co to oznacza? Inteligentne algorytmy analizują dane zachowane w plikach cookies, czyli ciasteczkach śledzących naszą aktywność. Dzięki uzyskanym informacjom można dowolnie konfigurować kampanie Programmatic, uwzględniając takie czynniki, jak wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania. Programmatic sam ustala miejsce emisji reklamy, co z jednej strony oszczędza nasz czas, a z drugiej wpływa na wyższą skuteczność promowania. Znaczącą zaletą tego systemu jest także kwestia finansowa, bowiem płacimy tylko za te reklamy, w które kliknął użytkownik. A wszelkie postępy i wyniki możemy na bieżąco śledzić i analizować.

Zdjęcie główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Glinka wenecka – pomysł na aranżację ściany
Glinka wenecka – pomysł na aranżację ściany
Wejdź i sprawdź, jakie możliwości dekorowania ścian daje użycie glinki weneckiej. Oryginalna struktura i niebanalne kolory sprawią, że efekt przekroczy Twoje oczekiwania!
Światłem i lustrem! – Sprytne rozwiązania do małych wnętrz
Światłem i lustrem! – Sprytne rozwiązania do małych wnętrz
Nadaj swoim pomieszczeniom więcej światła i przestrzeni, dzięki zastosowaniu gry świateł i luster. Efekt będzie oszałamiający.
Karmnik dla ptaków z butelki. Zobacz jakie to proste!
Karmnik dla ptaków z butelki. Zobacz jakie to proste!
Niewielkim nakładem energii można dać ptakom schronienie. Wystarczy tylko kilka produktów i kilka minut pracy, żeby wykonać karmnik. Sprawdź, jak go zrobić.
Ostatnie wpisy