Przyjęło się, że w sieci znajduje się miejsce wyłącznie dla firm, które swoje centrum zarobków widzą wyłącznie w sieci. Okazuje się, że jest to błędne stwierdzenie, przez które wielu przedsiębiorców traci potencjalne źródło kolejnych zarobków. Jest o co walczyć. Prowadzenie własnego biznesu bez swojej witryny internetowej, strony na Facebooku bądź wizytówki w Google bywa nie tyle trudne, ile zupełnie nieopłacalne. Wie o tym coraz więcej przedsiębiorców, dlatego część z nich zakłada swoje witryny i stara się w ten sposób wejść w rynek e-commerce. Niestety większość z nich zapomina jednocześnie o działaniach marketingowych, dzięki którym wybrana witryna stanie się znacznie bardziej rozpoznawalna.
W prowadzeniu własnej działalności gospodarczej oczywiście najbardziej liczy się wysokość osiąganych zarobków. To podstawa biznesu, który można prowadzić zarówno „na żywo”, jak i w sieci. Przedsiębiorcy marzą o obniżeniu kosztów prowadzenia firmy oraz o sukcesywnym zwiększaniu swoich dochodów. Do niedawna podwyższenie swojego wynagrodzenia było proste – należało, przynajmniej w teorii, zwiększyć zakres swoich usług lub wyjść z nimi na nowe rynki. Teraz jednak prowadzenie firmy remontowo-budowlanej staje się coraz trudniejsze, głównie z uwagi na dużą i bezwzględną konkurencję. Jak z nią walczyć? Wykorzystując internet.
Codziennie polską sieć przeszukują miliony internautów. Część z nich szuka sklepów, inni portfolio i katalogów, a jeszcze inni firmy, która zajmie się kompleksowymi usługami remontowo-budowlanymi. Oznacza to, że zdecydowanie nie warto unikać sieci, tylko pojawić się w niej jak najszybciej – jeszcze przed konkurencją. Założenie własnej witryny zajmie nie więcej niż kilka-kilkanaście minut, a jej koszty są raczej marginalne i mogą zamknąć się w mniej niż 100,00 złotych w ujęciu całego roku. Zyskać można jednak znacznie więcej.
Promowanie własnej firmy w sieci to trudne zadanie, które warto zlecić specjalistom z branży marketingu internetowego. Tylko oni dysponują odpowiednio dużą wiedzą i będą w stanie stworzyć działania na miarę potrzeb Twojej firmy remontowej lub budowlanej. Działania na własną rękę rzadko dają dobre skutki. Z pewnością niezbędne okażą się artykuły sponsorowane oraz reklama displayowa w mediach społecznościowych. To jednak dopiero kompleksowa usługa SEO gwarantuje dobre i optymalne wyniki, o które zdecydowanie warto zawalczyć tak szybko, jak to możliwe.
Usługa ta polega na zwiększeniu widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google, która jest podstawową bazą wiedzy na temat zawartości całej sieci i stanowi największe źródło ruchu na większości ogólnodostępnych witryn WWW. Dzięki nim wybrana domena może pojawić się np. na samym szczycie i generować dzięki temu bardzo wiele wejść. Co ciekawe, ruch z Google doskonale konwertuje. Klienci, którzy poszukują w sieci danej rzeczy, np. firmy remontowo-budowlanej, zazwyczaj chcą skorzystać właśnie z ich usług. W efekcie kliknięcie jeden z linków oznacza, że internauta trafił dokładnie na taką podstronę, jakiej szukał.
Pozycjonowanie ogólnokrajowe to standardowe rozwiązanie dla firm, które działają dosłownie na cały kraj i sprzedają np. swój towar lub usługi w każdym województwie. Dla nich nieistotne jest miejsce zamieszkania potencjalnego klienta, gdyż może dokonać zakupu z praktycznie każdego miejsca w Polsce. Pozycjonowanie lokalne jest zupełnie różne od standardowego. Przede wszystkim liczy się jak największa widoczność danej firmy w obrębie konkretnego miasta lub regionu czy też województwa. W efekcie dana firma wyświetli się internaucie z Warszawy, lecz nie pokaże się osobie zainteresowanej tego typu usługami w Kielcach.
Który wariant wybrać? W przypadku firm remontowo-budowlanych zdecydowanie ten drugi. Pozycjonowanie lokalne jest przeznaczone dla osób, które szukają konkretnych usług na jednym i wybranym przez siebie rynku.
Zdecydowanie tak! Nawet najmniejsze szczegóły mają ogromne znaczenie w kwestii dalszej efektywności prac. Np. dzięki audytowi SEO pracownicy wybranej przez przedsiębiorcę agencji SEO mogą zapoznać się z obecnym stanem witryny lub dokładnie przeanalizować działania firm konkurencyjnych.
Liczą się także idealnie wybrane frazy kluczowe oraz działania przeprowadzone na stronie internetowej (jeśli występuje). Ponadto bardzo istotne jest także założenie wizytówki i profilu w Google Moja Firma oraz wiele innych czynności, które w efekcie prowadzą do prawidłowego przeprowadzenia wszystkich dalszych prac. Duże znaczenie ma jednak firma, która podejmie się realizacji. Na rynku niestety bardzo o to ciężko – proces pozycjonowania jest na tyle wymagający i trudny, że zlecenie go firmie bez odpowiedniego zaplecza bywa zupełnie nieopłacalne. Warto skorzystać z usług agencji, która ma za sobą wiele przeprowadzonych już realizacji.
Fot. Pexels/pixabay.com